Mamma oli laittanut blogiinsa kuvia minun kotikotini jouluisista (+ muistakin) yksityiskohdista. Bongasin sieltä myös itseni. En ole tainnut tätä kuvaa menneisyydestäni vielä koskaan jakaa teidän kanssanne, joten tässä tulee.

1261689275_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Kyseessä on vanhojenpäiväkuvani vuodelta 1999, eli lähes yhdentoista vuoden (ja kahdenkymmenen kilon) takaa. (herran jestas, että mä olen vanha.. ja lihava) Puvussa ja kuvan kehyksissä on mielestäni jotain hyvin jouluista ja mamma olikin nimittänyt minua "tonttutytöksi juhla-asussa".

Punainen raakasilkki tilattiin Hong Kongista ja puku teetettiin omien suunnitelmieni pohjalta ompelijalla. Halusin ehdottomasti tuollaisen linnanneidon tötteröhatunkin, mutta ei sitä tietenkään tanssiessa voinut päässä pitää, kun ei olisi mahtunut menemään lyhyempien tanssikumppanien käden alta. Meillä päin vielä siihen aikaan vanhojenpäivänä tosiaan pukeuduttiin vielä menneiden aikojen mukaisesti ja inspistä pukuihin haettiin pukuhistorian opuksista. Toisin on asiat nykyään. 

Punaiset samettikorkkarit olivat yhtä leiskuvan punaiset kuin pukukin ja ne ovat tunnesyistä tallessa edelleen. Bongasin joskus samat kengät Huuto.netistä, jossa myyjä nimitti kenkiä vintageksi. Olen mä vanha, mut en nyt sentään niiiin vanha, et mun vanhojenpäiväkengät ois vintagea. :D

Joulu on alkanut todella rauhallisesti ja sellaisena se jatkuukin. Pukki on tähän mennessä tuonut mm. Madonnan Celebration kokoelmalevy, Sonisphere-lipun, lahjakortin kasvohoitoon ja ihanan Vintage kengät-kirjan, eli monta ihanaa juttua. Joulun vietto jatkuu huomisen ajan vielä täällä Länsi-rannikolla, jonka jälkeen matkaan raiteita pitkin kotiin pohjoiseen. Ja tajusin muuten just, et huomenna pitäis jaksaa pakata.. yäks. Miten selvitä monesta junanvaihdosta kaikkien matkatavaroiden ja lahjojen ja kameralaukun kanssa?


Näiden höpinöiden myötä..

Oikein ihanaa ja rentouttavaa joulua kaikille ihanille lukijoilleni!