Kun tukka kasvaa ylimittaiseksi ja musta väri haalistuu, etsiytyy vaatekaapistakin helposti päälle jotain normaalia pehmompaa. Puolentoista vuoden takaiseen ruskean ja kullan sävyjen aikakauteen kuuluikin  hieman vaalemman ruskeat ja nykyistä pidemmät hiukset. Kun karvat sitten taas nyrhitään minimittaan ja värjätään kiiltävällä korpinmustalla, kuuluu  minun ehdottomasti pukeutua mustan lisäksi vain puhtaisiin ja kirkkaisiin väreihin ja unohtaa lällyt kullanvräiset korut  ja beiget laukut kaappin. Nyt eletään viimeisiä päiviä ennen perjantaista kampaaja-aikaa, joten oli ylikasvaneen ja haalistuneen tukan pehmoasun aika.


1238618692_img-d41d8cd98f00b204e9800998e


  • legginssit/Lindex
  • trikootunika/Ellos
  • kimaltava neuletakki/Lindex
  • saappaat/joku Outlet Nizzassa
  • laukku/joku veskaputiikki Oslossa
  • korut/ei mitään hajua

Noiden "pehmo"vaatteiden kanssa tuo ylikasvanut vääriin suuntiin taipuisa karvakasa ei näytä ollenkaan niin epätoivoiselta ja kamalalta kuin kovempien vaatteiden ja asusteiden kanssa. Mutta, kun tuohon epätoivovaiheeseen päässeen kuontalon seuraksi pukee vaikkapa lateksileggarit ja kasan ketjuja, niin tukan huomaakin heti olevan ihan kaamea katastrofi. (Oikeastaan kun mä selailin mun päivänasukuvia taaksepäin, niin mun tukka on ollut  kyllä ihan katastrofi n. 80 % ajasta. Tarkoittaa siis sitä, että kampaajalla pitäis käydä huomattavasti tiheämmin) Ymmärrättekö lainkaan mitä tarkoitan?

Nyt siis lillunkin melkoisessa epävarmuudessa, mitä minun kuuluisi tupeeni kanssa tehdä. Olisiko kevättä ja kesää kohti luonnollista antaa tyylin mennä pehmompaan suuntaan ja antaa tukan taipua ja olla astetta vaaleampi ja kenties aiempaa naisellisempi? Tuo ajatus heräsi päässäni oikeastaan vasta puettuani päälleni tänään tuollaisia pitkää piilossa olleita värejä kuten kultaa ja beigeä. Vai mietinkö keltaisia farkkuja (jotka muuten näette päälläni huomenna) ja niihin (ja tietysti moniin muihinkin vaatteisiini) sopivaa lyhyttä ja graafista kuontaloa, johon voisi kenties laitata jotain villiä piristystä mustan kaveriksi? Ollako välillä pehmo vai jatkaako "tylyllä" ja selkeällä linjalla?

 

1238618906_img-d41d8cd98f00b204e9800998e


Hiukset vaikuttaa ihan luvattoman paljon siihen, mitä voin päälleni kiskoa. Ja mä kyllä luulen, että kaikki mun lällyn tukan vaatteet on mulle liian pieniä, joten siksi olisi järkevää tuunata tukka edelleen sellaiseksi, joka passaa yhteen ketjukasojen ja piikkikorkojen kanssa.Voisi kenties vetää toisen sivun taas lyhyeksi tai jotain muuta jännää.  Mutta toisaalta, jos laittais pehmotukan, niin olisi hyvä syy ostaa uusia vaatteita. Plääh. En osaa sanoo. Ja tää ongelma on ihan pelkästään mun omassa päässä, (kirjaimellisesti) koska mä veikkaan, et teidän muiden silmissä mun tukka on aina ihan saman näköinen melko lyhyt ja epämääräinen kasa.

Eli taitaa olla parasta, että annetaan mun rakkaan luottokampaajani Marjon taas ratkoa tämä riipivä probleema perjantaiaamuna. Katsotaan mitä se saksii mulle ja sit vaan pukeudutaan taas sen tukan tuoman fiiliksen mukaan. Mitä sitä ennalta kiukuttelemaan!

Huomenna tosiaan luvassa kuvaa niistä Elloksen farkuista, joita himottelin tässä postauksessa. Kuvasin ne tänään päälläni ja pääsette sanomaan mielipiteenne täytyiskö mun pitää ne molemmat vai vaan keltaiset, jotka jo päätin pitää. :)