Saatte ihailla eilistä ostostani oikein kolmen kuvan verran. Sokoksen 3+1 päivien katalogista sattui silmään tasan yksi kiinnostava tuote ja pitihän se lähteä tarkastamaan iha  paikan päälle. Ensivaikutelma piti ja kotiin lähdettiin kassan kautta.

Olen jo hetken aikaa etsiskellyt oikeanlaista valkoista perusteepparia ja tuo Nanson roiskeinen versio osoittautui malliltaan juuri etsimäkseni. Muiden mielestä valkoisen perusteepparin kuuluisi varmaan olla täysin kuvioton, mutta itselleni tuollainen kevyt kuviointi tuo hieman turvaa ja saa olon tuntumaan kotoisammalta. Minun ja valkoisen värin yhteistaival on vielä sen verran aluillaan, että kokovalkoiset isot pinnat tuntuvat liian pelottavilta, vaikka olenkin alkanut lämmetä sen raikkaalle värittömyydelle.

 

Hintaa paidalla oli 12,95 €, eli Nanson paidaksi se on käsitykseni mukaan edullinen. Samaa paitaa oli tarjolla myös mustana valkoisilla roiskeilla ja pitelin sitäkin jo käsissäni, mutta muistettuani tilini saldon, jätin sen suosiolla pinoon. Edellisen Nanso-ostokseni oli tarkastanut täti nimeltä Sirkka ja tämä paita taas oli kulkenut Marketan käsien läpi. Mä alan kyllä epäillä, ettei ne ole niiden työntekijöiden oikeita nimiä, vaan niille kaikille on vaan keksitty tollaset koodinimet, joista kaikista tulee mielikuva 50-60 v luotettavasta suurperheen äidistä, joka on tehnyt koko työuransa Nansolla. Sirkka ja Marketta. Siellä on ihan varmasti myös Pirjo, Marita, Eila, Ritva ja Tuula. No, koodinimiä tai ei, ne laput hymyilyttää aina.

 

Loppuun vielä koko päivän asu. Olisin oikeasti halunnut laittaa paidan päälle Lindexin lyhyen vetskarijakun, mut en löytänyt sitä aamulla mistään. Tuli maanantaina mällättyä vaatekaappeja siihen malliin, ettei enää tahdo löytää mitään hakemaansa, mut toivotaan et se ilmestyy taas jostain. Mä muuten odotan ihan innolla, että pääsen yhdistämään ton t-paidan mun lateksileggareihin, bleiseriin ja punaisiin korkkareihin! Se oli mun eka ajatus aamulla, mut jotenkin en koe korkkareita ja bleisereitä ihan mun työvaatteiksi. Siksi siis tuo rennompi lopputulos alkuperäisistä mielikuvistani huolimatta.

 

  • t-paita/Nanso
  • leggarit/GT
  • neuletakki/Ellos
  • hattu/H&M
  • saappaat/Pomarfinit huuto.netistä