..jotka saavat lähtöpassit kodistani. Kuvassa ovat siis kaikki ne reilut parikymmentä laukkua, jotka lähtevät kirpputorille metsästämään itselleen uutta kotia. Mykistävästä kasasta huolimatta omiin kaappeihin jäi asustelemaan vielä kymmenittäin veskoja. Pakkasin vielä toistakymmentä sellaista laukkua laatikkoon, joista en vielä raskinut luopua, mutta eivät ole myöskään kovin ajankohtaisia. Mä olen huomannut viimeisen vuoden ajan jumittaneeni niin harvoihin laukkuihin, että kaiken maailman kirppislöydöt ja monet alennuksista hankitut keinonahkakarmeudet ovat alkaneet tuntua pelkiltä tilan viejiltä. Olen viimeisen vuoden sisään myöskin onnistunut ostamaan vain sellaisia laukkuja, jotka pesevät aiemmat hankinnat sata-nolla, joten vanhat saavat suosiolla väistyä.



Eteisen koukkuihin käden ulottuville jätin aiempaa huomattavasti pienemmän varaston ja siirsin vähemmän käytössä olevia kasseja kaappeihin ja laatikoihin. Minulle jäi siis jäljelle kirppiskarsinnan jälkeen noiden alla olevien laukkujen lisäksi yksi eteisen yläkaappi täyteen, yksi pieni pahvilaatikollinen ja yksi iso eteiskaapiston vetolaatikollinen kaiken maailman pusskoita ja nyssyköitä. Saatan siis just ja just pärjätä.


oli ihan pakko jättää tuo mun rakas Lenny-juliste kuvaan, kun se on niin ihana

Vapaapäivä meni kokonaisuudessaan kotiraivoamisen merkeissä. Pesin monta koneellista pyykkiä, tiskasin lähes kaikki omistamamme astiat, siivosin ja järjestelin kenkähyllyt, järjestelin korukaappini ja karsin kassien lisäksi kirppiskasaan mm. 10 paria kenkiä ja pahvilaatikollisen vaatteita. Enää ei puutu kuin kaikki se energia, joka tarvittaisiin kirppispaikan varaamiseen ja kaikkien kamppeiden hinnoitteluun. Osan kamasta ajattelin kipata suosiolla taas tuohon torin toisella puolella olevaan Fidaan.  Ja vielä pitäis ihan lähiaikoina siivota vaatekaappi ja heittää sieltä vielä lisää lumppua menemään. Kuka tulis auttamaan mua operaatiossa?