Kiitos,kiitos, kiitos! Otin vihdoin ja viimein useammankin lukijan vihjeestä vaarin (miksi ihmeessä vihjeestä otetaan vaari!?) ja järjestin Tampereen reissullani aikaa, jotta ehdin tissiliivien toivossa vierailemaan Kuninkaankadulla sijaitsevassa Changessa.

Minua oli ystävällisesti informoitu kyseisen alusvaateketjun tarjoavan kannattimia myös kaltaisteni hinkkihirmujen kokoluokassa. Ja oikeassa olitte, Change tarjoaa kauniita perusliivejä aina kuppikokokoon J saakka, eikä hinnatkaan aiheuta välitöntä itkureaktiota tai pakota näkkileipäkuurille.

2146434.jpg


En kuitenkaan suhtautunut mitenkään kovin luottavaisesti asiaan liikkeeseen mennessäni, sillä olen todellakin oppinut pettymään rintaliiviostoksilla. Viimeisen kuukauden aikanakin on taas tullut soviteltua kymmenet ja taas kymmenet liivit löytämättä mitään edes etäisesti mukavuutta muistuttavaa. Sanoinkin myyjälle, että toiveena on, että ihan mitkä tahansa mustat ja sopivat ja jos sellaiset löydät, niin teet minusta todella onnellisen. Siinä kävi sit just niin, että  ne yhdet mustat ja sopivat ja hyväntuntuiset löytyi, ei enempää. Mut oli helppoa, kun ei tarvinnut alkaa tekemään mitään valintoja, kun oli vaan yhdet hyvät.


2146428.jpg

Tuollaiset hyvin basicit pitsiliivit, mutta kaikkien viime aikoina sovittamieni kauheuksien jälkeen nuo ovat enemmän kuin täydelliset sekä istuvuudeltaan, että ulkonäöltään. En muista milloin olisin viimeksi saanut niin suurta onnentunnetta vaatekaupan kassalla kuin noita maksaessani, olinhan jo lähes ehtinyt luopua toivosta. Olin jo nimittäin ihan varma, et mun kannut ei vaan asetu yksiinkään maailman liiveihin niin, että se voisi tuntua ja näyttää mukavalta.

En antanut edes päätään hieman nostaneen aakkospaniikin pilata hyvää fiilistäni vaan päätin vaan olla tyytväinen. Oman osansa hyvään mieleen teki vielä se, että liikkeessä oli juuri 25% alennus kaikista tuotteista, joten normihinnasta lähti vielä n. 10 € pois. Mutta katsokaa nyt tota kokolappua!!!! Huhhuh..

2146429.jpg

Ja minä kun vielä joskus vuosi tai pari sitten kuvittelin, että jo kuppikoot E ja F ovat sellaisia luonnottomia Lolo Ferrari-virityksiä varten, mutta eipä se olekaan niin. Mutta kuten on jo ennenkin todettu, niin koot ovat hyvin valmistajakohtaisia, ja esim. Panachen liiveissä olen enemminkin kokoa DD tai E enkä suinkaan G kuten nuo uudet rakkaani. Mutta, anyway, mä olen ennenkaikkea iloinen ja aion suunnata samaan puljuun takaisin heti joulun jälkeen toivoen, että silloin omaa kokoani löytyisi useammastakin mallista, jotta pääsisin oikein valitsemaan. Jotkut punaiset olis kivat ja seuraavana toivelistalla olisi sitten sellainen malli, joista olkaimia saisi muunneltua. Aloinkohan jo toivoa vähän liikoja..

Tuo ympärysmitta-asia oli muuten aika jännä. Olen muutamat viimeisimmät liivit ostanut niin, että on joku myyjä-mamma ollut asiaa tarkkailemassa ja he ovat kaikki katsoneet minun tarvitsevan koon 85, koska pienempi näyttää kuulema liian tiukalta. Ja heitä uskoen en ole enää hetkeen oikeastaan edes sovitellut pienempää ympärysmittaa. Changen myyjä kuitenkin heti ensi näkemältä raakkasi kasivitoset pois sanoen niiden olevan selvästi liian suuria. Hän käski minun sovittaa jopa kokoa 75, mutta se nyt oli ihan henkeäsalpaava, kirjamelliseti. Mutta nyt siis löytyi sopivan napakka ja tukeva koko ilman, että kuitenkaan kiristäisi ja puristaisi ikävästi. Oli siis loisto myyjä, kiitokset hänelle. Se itse asiassa sanoi minun olevan hyvin kapea rintojen alta. Hah! Voitteko kuvitella minä ja adjektiivi kapea samassa lauseessa! :D

Pistääkin muuten miettimään, että miten osaavia rintaliiviliikkeiden ja osastojen myyjät oikein loppupeleissä ovat. Kaikilla tuntuu olevan omat mielipiteensä siitä miten liivien pitäisi mistäkin kohti olla ja istua. Tiedä siinä nyt sitten ketä uskoa: kaikkia niitä ammattilaisia vai itseään. Oma mielipiteeni on 99,9% liiveistä, että ne tuntuu ihan kamalilta eivätkä istu laisinkaan. Myyjien mielestä huomattavasti suurempi prosentti sovittamistani liiveistä vaikuttaa ihan oikean kokoisilta. No, nyt ainakin tiedän, että  minun mielestäni juuri tuo Changen myyjä on ollut eniten oikeassa ja onnistui tarjoamaan minulle tähän mennessä parhaan lopputuloksen. Sinne palaan siis uudestaankin. Ja voin suositella muillekin hinkki-lissuille ja meloni-maijoille. Ja miksei toki maltillisempiakin tötteröitä omaville naisihmisille.

Happyhappyjoyjoy!