Törmäsin asusteita kauppaavan Friis & Companyn tuotteisiin ensimmäistä kertaa joskus muutama vuosi sitten Tallinnassa shoppaillessani. Valikoimassa ei ollut oikein mitään itseäni miellyttävää ja päällimmäiseksi muistikuvaksi ja fiilikseksi kyseisestä merkistä jäi, että se on "beigeä ja pastellia bling bling ällöä". No, voin sanoa, että joko minä en vaan sattunut näkemään oikeita tuotteita tai sitten ne Tanskalaiset ovat muutaman vuoden aikana petranneet melko lujasti! Innostuin tutustumaan firman tuotteisiin netissä kuolattuani muutamia kiiltonahkaisia kenkä-söpöliinejä Ratsulassa.

Iso osa Friis & Co:n kamppeista on edelleen liian valjua omaan makuuni, mutta laajasta malliststa löytyy kyllä monia verkkokalvojani helliviä yksilöitä. Vai mitä sanotte vaikkapa näistä laukuista?


2102482.jpg

Miten niin minua muka kiehtoo niitit? Älkää nyt viitsikö! Tuli muuten mieleen, olisikohan mitenkään mahdollista yhdistää päälleen paljetteja, niittejä ja kiiltonahkaa ilman, että se näyttäisi totaalisen mauttomalta? Ei, en kyllä usko.. Ei kun helvetti.. mä olen varmaan tehnyt sen jo moneen otteeseen! Mautonta tai ei, niin siinä on mun tämän hetken kolmiyhteys: niitit, paljetit ja kiiltonhka. ;D Ja siihen pyhään kolminaisuuteen nämä kuvissa esitellyt hyödykkeet sopisivat kuin punainen kuono Petterille.

Laukkukuvan kaikki tuotteet ovat löydettävissä myös Friis & Companyn nettikaupasta, joka iloksemme toimittaa myös Suomeen.  Esimerkiksi oikean ylänurkan niittilaukku irtoaa nyt alennuksessa hieman alle viidellä kympillä ja samoin niitein koristettu pienempi pussukkamallinen laukku  keventäisi kukkaroa n. 35 €.  Mikäli en olisi ehtinyt ostaa GT:n räyhäkkää niitticlutchia voisin vannoa, että tuoa alanurkan kovis olisi pian minun.


Ja kengäthän kelpais mulle kans!
 (onko tää nyt jäänyt jollekulle vielä epäselväksi tätä blogia lukiessa?)

2102479.jpg

Vetoketjuja, kiiltonahkaa, niittejä, korkeita korkoja... mmm..my prescious.. Tarviiko noiden kolahtamista nyt tuon kummemmin perustella?

Olen jo pidemmän aikaa haaveillut jostakin pienestä määrästä leopardikuosia, voisiko se olla joko laukku taikka kengät?

2102490.jpg

Yksi asuste leopardia olisi juuri sopivan verran. Kaikki yhtä yksityiskohtaa enemmän olisivat itselleni jo too much.


Ja sitten siihen syyhyn, miksi innostuin tutkailemaan näitä ihanuuksia netistä ja miksi kirjoitan näistä juuri tänään. Olin jo aiemmin syksyllä tosiaan ihaillut muutamia F&C:n kenkiä Ratsulassa ja tänään kahdet niistä kaunokaisista ponppasivat silmilleni kenkäosaston perimmäisestä hyllystä kauniit alennuksesta kertovat laput pohjissaan. Olihan se sovitettava!

2102492.jpg

Kiiltonahkaa ja mokkaa yhdistelevät saappaat ylsivät polviin saakka, mutta vetoketju ei tehnyt samoin. Tai no, kauheella ähräämisellä sain saappaat kiinni asti, mutta fiilis ei ollut mukava, joten annoin kukkaroni henkäistä helpotuksesta. Vinkkinä niille joita kiinnostaa ja ovat fiksulla etäisyydellä kyseisestä liikkeesta, kerrottakoon, että saappaat olivat -60% alennuksessa, jolloin niille jäi hintaa enää 45 €. Kokoja oli jäljellä 36, 37 ja 38.


2102493.jpg

Nämä kiiltonahkaharakan silmään kovasti pistäneet soljella koristetut nilkkurit irtoaisivat -50% alennuksen jälkeen hintaan 42,50 €. Jäljellä koot 38 ja 39, minä onneton olen kokoa 37.

Että sellainen mielenkiintoinen "uusi" tuttavuus. Miten on, ovatko kyseisen merkin tuotteet  jo tuttuja teille muille?