Ihana ja raskas päivä takana täällä Tukholmassa. Päivällä tutustuttiin mm. Cheap Mondayn tulevaan mallistoon ja käytiin vierailulla Suomesta alunperin kotoisin olevan Camilla Norrbackin yhdistetyssä työhuoneessa/myymälässä. Noista molemmista asioista varmaan juttua kotiin palattuani.

Parasta tähän mennessä on kuitenkin ehdottomasti ollut tämän iltainen vierailumme Japanilaisessa Yasuragi-kylpylässä. En pysty edes tällä hetkellä vielä muodostamaan sanoiksi kuinka upea paikka se oli. Mielenkiintoisen ja rentouttavan kylpyläkokemuksen lisäksi saimme nauttia upeasta illallisesta, joka valmistettiin pöydässä meidän nälkäisten bloggareiden nähden. Alkupaloiksi nappailtiin sushia pöytää kiertävältä liukuhihnalta ja pääruoka siirryttiin nautiskelemaan pöytään, jonka keskellä kokki-poika heilui "hellansa" edessä. Mä olen ihan innoissani, sillä opin syömään puikoilla melko sujuvasti. Siitä on kovasti aikaa, kun olin edellisen kerran kokeillut tuota ruoan "tikuilla tökkimistä" eikä se silloin sujunut lainkaan. Nyt kuitenkin homma luonnistui melko vaivatta, kiitos Mintun hyvien ohjeiden.




Kylpylänraikas ja lähes meikitön Tuhlaus pukeutuneena yukataan ja selkeästi polleana uusista taidoistaan. :)

Olin ensikertalainen myös sushin suhteen, sillä olen vältellyt kyseistä ruokaa sillä olin ajatellut, ettei sillä voi olla minulle kala-allergiani vuoksi mitään annettavaa. Olin kuitenkin väärässä, sillä liukuhihnalta löytyi fisujen lisäksi todella maittavia kasvisversioita noista suupaloista.



Hihnalla ohi vilistäneitä fisuja


Pääruoaksi komea kokkimme valmisti muille nieriää ja minulle ja parille muulle kala-vammaiselle naudan entrecoteeta. Ainakin oma annokseni vei kielen lähes mennessään.



Annokseni sisälsi mahtavia marinoituja valkosipulinkynsiä, joita oli kokin mukaan marinoitu kuulema n 2,5 vuotta. Nam! puolukka-teriyaki kastike oli mukava kombinaatio skandinaavisia ja Japanilaisia makuja.




Muiden mimmien nieriä annokset näyttivät tältä ja katosivat tehokkaasti lautasilta.

Alla olevasta kuvasta saa ehkä hieman käsitystä tuosta keittiö-ruokapöytä-kompleksista. Minä siis istun kameran takana ja tuolla keittolevyn toisella puolella ja kuvan ulkopuolella vasemmalla sitten muita. Kokkimme Andreas oli siitä erikoinen mies, että pystyi kokkaamisen lomassa myös puhumaan samaan aikaan ja jaksoikin sitten selittää meille ihmettelijöille monta mielenkiintoista juttua Japanilaisesta ruoasta, sen valmistuksesta ja raaka-aineista.




Todella tarkkasilmäiset saattaisivat huomata, että taustalla näkyvillä tytöillä pilkottaa samanmoista valkoista kuviointia vaatteissaa, kun minulla sushikuvassa. Se johtuu siitä, että me kaikki söimme illallista pukeutuneena samanlaisiin "aamutakkeihin". En olekaan ennen ollut ravintolassa pelkkiin alusvaatteisiin ja aamutakkiin pukeutuneena. :D Ja mikä mukavinta, nuo yukatat saatiin viedä muistoksi mukanamme. Kylpylä tarjosi myöskin mustan siistin perusuimapuvun kylpylään mennessä ja senkin sai itselleen. Minulta puuttuikin kokouikkari, joten tuli tarpeeseen




Tässä palaa minun jälkiruokani. Konjakissa flambeeratut hedelmät saivat lisukkeekseen vaniljajäätelöä.

Salla tuossa vieressä jo tuhiseekin unten mailla, joten minä taidan seurata esimerkkiä. Huomenna olisi tarkoitus suorittaa harrasta shoppailua, sillä voitteko kuvitella, minulla on mennyt koko reissulla rahaa vain n. 10 € ja sekin syömisiin! En ole ostanut yhden yhtäkään vaatetta, laukkua, kenkiä, asustetta, en yhtään mitään!!!! Jos ei huomenna onnistu tuhlaaminen, niin pitää varata aika lääkäriin.