Tänään oli V-A-P-A-A-P-Ä-I-V-Ä!!! Edes yksi aurinkoinen ja lämmin päivä, jolloin ei tarvinnut hikoilla studiossa hääparien tai kiljuvien lasten kanssa eikä pimeässä työhuoneessa koneella kuvia tuijotellen. Ihanuutta. Nukuttiin murun kanssa pitkään ja suunnattiin sitten ulos lounaalle. Tungettiin sitten makoisat pihvit kitusiimme entisen työpaikkani terassilla. Päivää jatkettiin parin tunnin loikoilulla Kirjurinluodon nurmikolla naistenlehtiä selaillen. Tai no, ukko taisi kyllä hypistellä Tietokone-lehteä ja jätti ne akkainlehdet minun kontolleni..

Paistattelin päivää seuraavanlaisessa kesäisillä ja kirkkailla väreillä herkuttelevassa asussa, jonka tarjoilen teille luonnonhelmassa kuvattuna! Jatkan muutes tälläkin kertaa tuota hintojen merkkailua, jotta tajuaisin hieman itse millaisia summia vaatteisiin oikein laitan. (huomatkaa, että kuvassa on mukana oikein eläin!)

1773847.jpg

  • trikoo minihame/JC, alelöytö 7,45 € (joo tää on varmaan taas jonkun mielestä ihan liian lyhyt ja etenkin minulle, mutta kuka haluaa verhota kinttunsa piiloon juuri sinä ainoana päivänä, kun niiden olisi mahdollista saada edes ripaus väriä? En minä ainakaan!)
  • toppi/H&M 9,90 €
  • sandaalit/Lindex, viime kesäinen alelöytö 6 €
  • iso veska/Ellos 9 €
  • aurinkolasit/edelleen samat 3 v vanhat Versacet. Uusia laseja näiden naarmuisten täydellisyyksien tilalle ei vaan löydy. HInta n. 160 €. (Tampereella olis ollut oikeastaan ihan saman malliset, ja saman merkkiset lasit n. parin sadan euron hintaan, mutta  ne oli ruskeat. Jos vain saisin samat vielä mustana, niin ostaisin, mutta ruskeita en huoli)
  • nahkainen niittivyö/Benetton, alelöytö 9,40 €
  • kädessä oleva keltainen lompakko/Just Cavalli,  ei tietoa hinnasta, koska se on tuliainen äidiltä
  • korvissa oli jotkut vyön tummempiin niitteihin ja sandaalien niitteihin sopivan väriset parin euron korvikset

Illalla jatkoimme vapaapäivän viettoa uusimman ja kovasti kehutun Batmanin seurassa. Itse en rainasta mitenkään erityisesti innostunut. Ei se nyt huono ollut, mutta tappavan pitkä ja hieman sekava kylläkin. Heath Ledger toki teki upean roolisuorituksen sekopäisenä Jokerina, mutta se ei riittänyt tekemään minun mielessäni elokuvasta kaiken saamansa hehkutuksen arvoista. Päivitin asuni leffaan lähtiessä vaihtamalla vain lengät ja laukun. Alla esillä päivä- ja iltaversiot vielä vierekkäin. Huomatkaa oi! niin kaunis kylkimakkara oikealla puolella! Ei ihme, että Ellos jälleen muisti minua Plus-collection-kuvastollaan! Mä olen niin kohderyhmää. Koot 42-60.. Täytyy myöntää, että iski pienoinen masennus.

1773840.jpg

Eli hame, toppi ja vyö samat molemmissa. Oikean puoleisen leffaversion erot ovat Biancon kiiltonahkaiset korkkarit ja lakeeri-clutch, joka on kirppislöytö n. 10 vuoden takaa. Vaikka teema olisikin ehkä vaatinut viittaa, tyydyin kuitenkin taistelemaan illan viileyttä vastaan ihan perus-neuletakilla, joka on merkiltään Esprit. Jätin tarkoituksella oikean puoleisen kuvan kontrastit hieman heikoiksi, jotta hameesta näkyisi paremmin sen juju. Eli siinä on tiukka alakerros ja päällä sitten tuollaiset "verhot", niin kuin minä niitä kutsun. Eli tuollainen löysempi poimutettu kerros. Pikku juttu, joka tekee hameesta astetta persoonallisemman, ja erottaa sen ihan basicistä mustasta minarista. Olin katsellut riepua jo aiemminkin, mutta hankin se vasta kun alehinnat vielä puolitettiin, jolloin hintaa jäi tosiaan se jo aiemmin mainitsemani 7,45 €.

1773849.jpg

Tässä sitten hieman lähempää tuttavuutta niitivyöni kanssa tarjoileva kuva. Ihanuus löytyi kotipaikkakuntani Benettonilta -80% suloinen lappu kyljessään. Hintaa nahkaiselle, Carrien leffatyylin mieleen tuovalle asusteelle jäi 9,40 €, eli se on todellinen LÖYTÖ. Vyössä on siis kolme tuollaista kuvan mukaista niitti-osiota; yksi selän kohdalle ja kaksi muuta kylkien tienoille. Taustana vyölle toimii toinen upeista punaisista nahkasohvistamme, jotka ovat myöskin alelöytö muutaman vuoden takaa. Kaksi upeaa nahkasohvaa yhteensä alle tonnilla!

Kun nyt tuli jo aiemmin tuolla juttua siitä plus-collection kuvastosta ja isosta koostani, niin täytyypä kertoa yksi juttu, joka jälleen kerran todistaa sitä, että kaikki on todellakin kiinni näkökulmasta. Sain viime viikolla eBaystä 11 € huutamani kiina-mekon. Mekko tuli jostain tuolta Aasiasta ja se oli putiikin suurinta kokoa. Mekon niskalapussa seisovat kirjaimet XXXXL. Joo-o, ihan totta, neljä äxää ennen ällää. Ja täällä meilläpäin minä kun pärjään vielä useimmiten ilman yhtään äxää. Eli pienten Aasialaisten näkökulmasta minä olen varsinainen mammutti, sinivalas, jättiläinen jne.. Seuraavana päivänä mekon saatuani kävin tarkastamassa läheisen Kontti-kirpparin tarjontaa ja hypistellessäni siinä jotakin mekkoja tuli viereeni n. 60 v minua lihavampi nainen ja sanoi minulle "Voi että, sinä varmaan löydät täältä helposti vaikka mitä vaatteita, kun olet tuollainen mini-ihminen". Mikäli kyseessä ei olisi ollut minua vielä selkeästi isompikokoinen ihminen olisin ollut täysin varma, että hän v*********. Siis mini-ihminen! Olisin voinut tukehtua nauruun ihan just siihen paikkaan, keskelle vaaterekkejä.  Mutta, hänen näkökulmastaan minä siis olin, jos nyt en ehkä oikeasti ihan mini, niin ehkä edes normaalikokoinen. Huonoina päivinä koitans iis muistaa tuon huvittavan kohtauksen ja muistella kyseisen tädin näkökulmaa Aasialaisten, todellisten mini-ihmisten, näkökulman sijaan. Asioilla on aina vähintään kaksi eri puolta.