Mun maanantai vapaapäiviin on koko kevään ajan kuulunut kirppareilla käynti. Tarkastan joka viikon alkajaisiksi ainakin yhden kirpparin ja viitseliäimpinä hetkinä useammankin. Tänään oli vuorossa Fida, eikä sieltä tarvinnut lähteä tyhjin käsin. Löysin itseasiassa sellaisia juttuja, joita olen etsinytkin jo jonkin aikaa. Eli ei ollut huono reissu!

1552271.jpg

Mulla on jo melkoinen kokoelma kirppiksiltä haalittuja pienempi kokoisia tikkilaukkuja, mutta olen jo viime syksynä asti toivonut vastaani kävelevän hieman isomman version. Koitin jopa talvella huutaa muutamaa yksilöä eBaysta, mutta hinnat nosivat aina yli kipuarajani. No, joskus pitää vaan odottaa ja voi yllättyä iloisesti. Tuo yllä oleva keinonahkainen uuden karhea veska ketjuhihnoin köyhdytti minua kokonaiset 2,50 €. Ja se on just hyvän kokoinen!

Päivän toinen löytö on jotakin, nitä olen metsästänyt jopa tuollaista kassia kauemmin, ja olin jo ehtinyt luopua toivosta. Mutta aivan yllättäen, ihan tavallisena kylmänä maanantaipäivänä ne sitten yhtäkkiä astuivatkin minun elämääni...kiinantossut!

1552276.jpg

Ihan tavalliset mustat samettiset kiinantossut, uudet ja käyttämättömät, hintaan 2,50 €. I'm in love!! Meistä saattaa tulla erottamattomat. Löytyykö muita kiinantossu-faneja?

Eli loistava alku viikolle. Se onkin eri asia kuinka upeana viikko jatkuu, kun huomenna pääsee taas pakertamaan töiden kimppuun. Edessä olevat päivät tuntuvat pitkältä jo nyt...