..kun muistaa käyttää pelastusrengasta!

Huom! Tämä postaus sisältää kuvamateriaalia, joka voi olla haitallista herkkätunteisille lukijoille. Jatka siis omalla vastuullasi!

Näin tänään ruokatunnilla kaupassa käydessäni jotakin niin kammottavaa, että minun on pakko avautua asiasta. Toivon, että tämä traumaattisen tapahtuman jälkipuinti vapaaehtoisten avustajien tuella tekee tehtävänsä, ja auttaa minua työstämään asiaa siinä määrin, ettei se jäisi kalvamaan mieltäni esimerkiksi repivien painajaisten merkeissä.

Eli, olin kaupassa noutamassa lounasta työharjoittelijatyttömme kanssa, kun se näky lamautti lähes koko aivotoimintani täysin kesken lauseen. Huomasin sapen maun nousevan kurkkuuni ja jokaisen ihokarvani nousevan inhosta pystyyn. Vilun väreet kulkivat läpi koko vartaloni, katseeni lasittui ja puheeni muuttui katkonaiseksi sekavuudeksi. Kävelin pikaisesti ohi taakseni katsomatta ja luulin piinan jo olevan ohi, mutta kahden sekunnin pysähdys mehuhyllyllä, koitui kohtalokseni ja kohtasin painajaismaisen näyn uudelleen edelläni kassajonossa. Ja mikäkö tuo pasmani täysin sekoittanut kauheus sitten oli...

...yksi maailman kamalimmista pukeutumismokista, jonka nainen voi tehdä: liian pienillä vaatteilla luotu ja kylmän ilman punalla koristelema vararengas! pelastusrengas, slaissi, vararavintovanne, jenkkakahvat you name it!

Olen minä niitä ennenkin nähnyt, ja paljon, mutta tämänpäiväinen jotenkin iski terävämmällä kauhun miekalla kuin yksikään aiemmin kohtaamani yksilö. Tyttö näytti päälle parikymppiseltä ja hän oli mielestäni ihan normaalivartaloinen, eli huomaavasti itseäni hoikempi. Jollain ihmeen tahdonvoimalla hän oli kuitenkin saanut kurottua lantiofarkkujensa vyön niin über-kireälle, ja kuorruttanut komeuden helmastaan piukealla vyötärömittaisella takilla, että kahvat olivat käsittämättömän valtavat. Pahinta siinä ehkä oli se kylmän ilman punaiseksi purema ihon sävy, joka sai kaistaleen näyttämään entistäkin irvokkaammalta. Sellaisilla teini-ikäisillä yläastetyttösillä nähtynä ilmiö ei herätä läheskään niin suurta kauhistusta (toki se ihmetyttää), mutta aikuiseen ikään päässeen ja naisen vartalon muodot omaavan henkilön sortuessa tuohon typeryyteen, en voi olla kakomatta.

Siis nyt jonkun on kerrottava minulle, miksi joku ihminen haluaa vapaaehtoisesti tehdä itsestää todellista ihraisemman ja ehdottomasti kamalamman näköisen pukeutumisensa avulla? Päädyin demonstroimaan tuon teinien (ja katunäkymästä päätellen monien hieman vanhempienkin naisihmisten) suosiman tyylin omasta vaatekaapistani löytyvillä kolme numeroa liian pienillä vaatekappaleilla. Nuo kuvat olkoon minulle aina vertailukohtana sellaisina päivinä, kun minusta tuntuu, että näytän kaikissa vaatteeissa kamalalta. Näitä kuvia vilkaistuani, tunnen itseni luultavasti ihan ok:n näköiseksi missä tahansa normivaatteissani.

Anna anteeksi mamma, en tiedä tunnustatko minua enää tyttäreksesi nähtyäsi nämä otokset! ;) Sitten kun mä olen Suomen pääministeri (joo joo se on tähtäimessä!), niin seiska-lehti kaivaa nämä internetin ihmeellisestä maailmasta ja julkaisee jonkun kohuotsikon kera. Ennen kuin katsot kuvat, varmistathan, että sinulla on oksennuspussi kätesi ulottuvilla.

1563132.jpg

Is she hot, or what?

  • farkut ja leopardi-tissitoppi/Lindex
  • farkkutakki/Seppälä lasten osasto (mä olen joskus oikeasti mahtunut tohon :) )

Miksi, miksi oi miksi, joku tahtoo vapaaehtoisesti näyttää tuolta? Miksei voi hankkia farkkuja, jotka ovat oikeaa tuumakokoa ja miksei sitä paljasta mahanahkaa voi peittää hieman pidemmällä paidalla? Oliko lyhyt paita kaupassa niin kovasti edullisempi? Miksi vyöt pitää hirttää liian tiukalle? Lyhyet takit voi olla ihan kivoja, jos alla on jotakin pidempää. Nuo kuvaan sattuneet farkut eivät itse asiassa ole edes niin pienet, että olisin onnistunut luomaan ihan yhtä totaalista takakahva-efektiä, kuin mitä tänään todistin. Näkemäni kauhutapauksen plussaksi on kuitenkin luettava se, ettei sieltä farkkujen kauluksesta sentään pilkistäneet stringit eikä myöskään itse persvako. Eli ei sittenkään ihan syvin pohjanoteeraus. Thank God, en tiedä olisinko kestänyt enää yhtään enempää kamaluutta. Mä en tiedä millaisella aseella minua täytyisi uhata ennen kuin suostuisin menemään ulos "vyötärö" tuolla tavalla epämiellyttävästi esillä.

Okei, mä olen meuhkannut tästä asiasta nyt ihan tarpeeksi. Mut voisko joku olla niin kiltti, että yrittäisi selittää minulle, että miksi? Onko lukijoideni joukossa joku joka tunnustaa vetävänsä pokalla päälleen kuvaillun mukaisia yhdistelmiä? Jos on, niin olkaa hyvä ja valaiskaa minua. Vai onko jollain tarjota minulle vertaistukea? En kai ole ainoa kyseisen ilmiön pelottelema täti-ihminen?