Eilen ja tänään en ole näyttänyt ollenkaan omalta itseltäni, vaan olen vetänyt päälleni vallan uusia värejä ja kuoseja. Violetti on minulle aivan uusi tuttavuus. Ostin aiemmin syksyllä tumman violtein tavallisen trikoopaidan testatakseni väriä ja sen rohkaisemana uskalsin tuhlata 7,50 € alla olevassa kuvassa näkyvään Lindexin neulemekkoon. Myöskään retrot kukkakuviot eivät todellakaan kuulu normaaliin vaatetukseeni, mutta jokin ihme viiraus sai minut jokin aika sitten lisäämään tuon oikealla puolella näkyvän ruskean kukkakuvioisen mekon Ellos-tilaukseeni, hintaan 8 €. Tarkempaa kuvaa mekosta tässä. Nyt olen sitten mekkoillut noissa uusissa outouksissa ja tuntenut oloni samalla vieraaksi, mutta äärimmäisen mukavaksi, sillä molemmat mekot on todella hyvän tuntuisia päällä. Violetti mekko saa varmasti paljonkin käyttökertoja, mutta tuon ruskean "mummolanverhot"-tapauksen käyttäminen saattaa kyllä jäädä kotioloihin.

1107251.jpg

Kuten kuvista huomaatte, olen myös hassujen hattujen ystävä. Vasemman puoleinen potta on reilun vuoden takainen ostos Nizzasta, kun taas valkoinen pipo löytyi eilisellä kirppisreissulla. Olin eilen kaupungilla muutenkin jo katsellut josko löytäisin valkean hatun kaveriksi valkoisille saappaista pilkistäville villasukilleni, joten tuo löytö ilahdutti kovasti. Se on Ritva Fallan suunnittelema Marimekon villapipo ja kunnosta päätellen lähes käyttämätön, ellei jopa ihan uusi. Sopivasti hoopon näköinen. :) Minulla on uusien talvihattujen ja pipojen hamstraus meneillään, sillä viime vuonna varastohäkistämme varastettiin lipasto, jonka laatikoissa oli lähes kaikki siihen asti hankkimani hatut ja pipot. Siellä meni monta enemmänkin tunnearvoltaan, kuin tyyliarvoltaan tärkeää pään lämmikettä, kuten lukioaikojen lempparini, teddykarvainen nallenkorvahattu. nyyh.

Ekassa kuvassa päällä siis:

  • neulemekko/ Lindex
  • alla lämmittämässä kashmirneule/ Benetton
  • sukat/H&M
  • hattu/Nizzasta
  • saappat/Ebay
  • korvakorut ja rannekoru/Seppälä (huom! en koskaan myöskään käytä turkoosia, joten nuo korutkin on päällä ihan uusien värien testaamisen vuoksi)

Retromummeliasussa sukat ja saappaat on samat kuin edellisessä, muut:

  • mekko/Ellos
  • Vero Modan neuletakki/kirpputorilta
  • villkangastakki/Seppälä
  • oranssi kashmirhuivi/mamman tuliainen Italiasta
  • Marimekon pipo/kirpputorilöytö
  • veska/Oslosta

Sitten muutama eilisen kirpputorilöytö..

1107252.jpg

Hattukokolema kasvoi pipon lisäksi myös 2 € maksaneella uuden karhealla tekoturkislakilla. Tämä on loistava pahimpiin tammikuun pakkasiin. Jo hetken aikaa jatkunut punaisen hameen etsintäni sai päätöksen, kun Kontissa heti ovella minua odotti tuo Lindexin samettihame hintaan 3,50 €. Siinä on kivat taskut, jotka ei taida kyllä näkyä kuvassa. Kenkäkaappiin sain täytettä 2 eurolla noiden mustien mary jane korkkareiden muodossa. Kuvassa ei siltä näytä, mutta ovat melko kiiltävät. Mä niin tykkään kirppareista!

Loppuun vielä yksi hattu, joka vei sydämeni niin täysin, etten välittänyt edes lähes 50 € hinnasta. Ostin tuon punaisen ihanuuden kaverini kannustamana itselleni ikään kuin valmistujaishatuksi. Minä nimittäin valmistun 19.12 vihdoin ja viimein Medianomiksi! Hattu oli siis valmistujaislahja itselleni. Se on täyttä villaa ja mä olen niiiin rakastunut. Tahtoisin tuon saman valkoisenakin, mutta en raski tuhlata enää toiseen hattuun niin paljoa rahaa.

1107329.jpg