Naisen elämässä on yksi tunne ylitse kaiken muun. Se voittaa ihanuudessaan lohtusuklaan, täydellisen seksin ja jopa miinusta näyttävän vaakalukeman. Hetket tuon taivaalisen tunteen vallassa piirtyvät muistiin terävinä. On kyse ultimaalisista osto-orgasmeista! Nuo hetket liittyvät usein vaatteisiin, kenkiin ja laukkuihin. Osto-orgasmin saa löytäessään, jotakin kauan kaipaamaansa. Orgasmin voimakkuuteen vaikuttavat se, kuinka pitkään tuotetta on himoinnut, kuinka täydellisesti tuote sopii itselle, kuinka hoikalta kyseisessä vaatteessa näyttää ja ennen kaikkea se mitä tuote maksaa. Nyt kerron teille omista elämäni parhaiten muistiin jääneistä osto-orkuista ja niiden aiheuttajista!

Ensimmäisen kerran muistan tunteneeni tuon järisyttävän tunteen Ranskan Lyonissa, Naf Nafin liikkeessä, heinäkuussa 1999. Olin 17-vuotias, ja kunnon shoppailu oli huviani vielä lähinnä vain lomamatkoilla koti- ja ulkomailla. Reissumme lukion ranskan ryhmän kanssa veteli toiseksi viimeistä päiväänsä, kun iskin silmäni farkkutakkiin NafNafilla. Rahat oli viikkojen aikana huvenneet ja takin hinta alennuksen jälkeen, n 150 mk, oli suurin piirtein kaikki mitä minulla oli enää jäljellä. Sovitin, ihastelin ja tuskailin, mutta poistuin liikkeestä. Takki jäi kuitenkin kaihertamaan mieltäni, koska olin juuri sellaista himoinnut koko kesän. Hinta ei tietenkään ollut paha, mutta vielä oli yksi päivä jäljellä, enkä halunnut olla rahattomana. Kaverini kuunteli tuskailuani aikansa, laski omat rahansa ja totesi, että hän voisi lainata minulle hieman viimeiseksi päiväksi, joten ei muuta kuin takaisin liikkeeseen toivoen, että se yksi kappale omaa kokoani olisi vielä tallella. Olin onnellinen jo siinä vaiheessa löydettyäni kauan kaipaamani, mutta mitä olikaan vielä edessä. Vein tuotteen kassalle, jossa kassaneiti ilmoitti hinnaksi "quarantecinque francs, merci!", ja minun oli pakko tarkastaa, koska luulin ymmärtäneeni väärin, mutta ei, oikein se oli 45 frangia, joka siis oli jotakuinkin saman verran markoissa.

Olin kuin puulla päähän lyöty, hymyilin typeränä ja muistan kroppaani humahtaneen ihanan rentouden ja lämmön tunteen. Katsoin kuitista takin alkuperäistä hintaa, joka oli yli 500 frangia, ja huokailin lisää onnen huokauksia. Viimein tajusin, mikä minuun oikein oli mennyt: totaalinen osto-orgasmi, ensimmäinen laatuaan elämässäni, ja olin aivan myyty. Tuota tunnetta minä tulisin metsästämään jatkossakin!

Tuossa vieressä näette sen, jonka kanssa tuo tapahtui. Vanha ja kulahtanut, mutta niin rakas!

490633.jpg

Takki oli käytössä vuosia, en kesäisin poistunut kotoa ilman sitä. Enää se ei ole aikoihin mahtunut minulle, mútta en voisi kuvitellakaan luopuvani siitä, koska se muistuttaa minua tuosta kauniista ekasta kerrastani. :) Ensimmäinen on toki se merkittävin ja mieleenpainuvin, mutta kyllä niitä aivan helmiä nautinnon tunteita on mahtunut useampia elämään senkin jälkeen. Yksi tänä keväänä koettu tapahtui myös takin kanssa. (ilmeisesti mun ja takkien kemiat sopii parhaiten yhteen, kenkien kanssa synkka myös aika hyvin, mutta niiden kanssa tulee vehdattua enemmän, joten takkien kanssa koetut ehkä tuntuvat erikoisemmilta ;)

490556.jpg

Olin vilkuillut tuota viereistä Ril'sin mustaa komistusta sillä silmällä jo viime syksystä lähtien, ja  hieman rohkeutta kerättyäni tehnyt sen kanssa jopa vähän lähempää tuttavuutta törmättyämme jälleen kerran. Hintalapussa kuitenkin komeili luku 239€, joten en voinut edes kuvitella meidän jutustamme voivan tulla yhtään mitään. Mutta, tosi rakkaus odottaa. Helmikuussa äitini matkusti käymään luonani ja yhteisellä shoppailukierroksellamme, tiet samettiunelman kanssa jälleen kohtasivat. Ja kuinka ollakaan, viimeinen kappale jäljellä, minun kokoani ja hintaa vaivaiset 70 euroa!!

Ja mikä parasta, äitini antoi siunauksensa meidän liitollemme rahoittamalla siitä puolet. Katsellessani kuitin riviä "alennus", jossa komeili miinumerkkinen luku 169, koin jälleen täyttymyksen. 

Pienempinä noita sattuu usein kenkien kanssa. En raski ostaa joitain himoitsemiani kenkiä, mutta kuukausia myöhemmin alennusmyynnissä jäljellä on vielä juuri oman kokoiseni (37) pari. Näin kävi mm. lempisaappaitteni kanssa. Katselin kyseisiä Bronxin saappaita jo talvella 05-06, mutta 150 euroa ei mahtunut budjettiini. Ostin ne sitten viime joulukuussa itselleni 25v lahjaksi hintaan 70€. Pari oli jälleen kerran viimeinen ja kuin tehty minulle. Joskus olen puolestaan löytänyt itkun kera kauppaan jättämiäni ihanuuksia myöhemmin huuto.netistä lähes käyttämättöminä ja pilkkahintaan. 

490590.jpg

Viimeksi sain tänään, kun posti toi tuon yllä olevan, jo aiemmin blogissa mainitsemani, kotelomekon, ja se oli sopiva! Sovittelin sitä heti paketista revittyäni eri kenkien kanssa ja tunsin olevani valmis punaiselle matolle. (no okei, tukka oli kyllä paskainen ja meikki puuttui, mut ne jutut kuvittelin paremmaksi!) Mekossa roikkuu vielä Warehousen hintalappu 70£, eli n 100€, ja minä maksoin siitä postikuluineen noin neljäkymppiä!

Että tällaisia riettaita tarinoita tällä kertaa. Uskaltaako joku muu tunnustaa saaneensa julkisilla paikoilla? Kertokaas ihmeessä mielenpainuneimmista osto-orgasmeistanne!