Minulla on ongelma. Probleema. Mieltäni ja vaatekaappiani rassaava raivostuttava tilanne. Vilkaiskaapa seuraavia kuvia, ja laatikaa teorioita mistä on kyse.

1260388655_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Ja ei, kuvassa ei ole Kassiopeia, Iso karhu, Otava eikä mikään muukaan tähtikuvio.


1260388781_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Jep. Ne on reikiä. Ikäviä pienen pieniä ja vähän suurempiakin reikiä ja ne sattuvat sijaitsemaan minun trikoopaidoissani. Kuvissa esiintyy vain n. 10% kaikista niistä komeroni asukkaista joita tämä tauti vaivaa. Nopsasti laskien hyllyilläni nimittäin lymyää lähemmäs parikymmentä yläosaa, jotka ovat yllättäneet minut mystisellä reikiintymisellä.

Minun on pitänyt kirjoittaa asiasta jo monesti aiemminkin, sillä epidemia on vaivannut minua jo parin vuoden ajan. Eilen tuli viimeinen niitti, kun vatsaa hivellessäni huomasin pienen reikä-pirulaisen rakkaassa Nanson neppari-paidassani! Pitää sanoa, että sillä kohdalla pääsi jokunen ärräpää. :( Kaivelin raivoissani kaikki vielä tallessa olevat tuuletusaukoilla varustetut paidat ja leikin CSI:tä tekemällä erilaisia mittauksia ja tutkimuksia. Itselleni reikien syy taisi vihdoin valjeta, mutta ennen kuin kerron oman teoriani, tahtoisin kuulla teidän epäilyksenne.

Homman nimi on sellainen, että reikiä on ilmestynyt monen ikäisiin paitoihin. Joissakin olen havainnut reiän tai useammankin jo ensimmäisen pesukerran jälkeen, osaa olen ehtinyt käyttää kuukausia tai jopa vuosia. Reiät ilmestyvät kaikissa puseroissa vain ja ainoastaan etupuolelle ja nimenomaan vatsan keskialueelle. Joissakin paidoissa reikiä on vain yksi hieman isompi, toisissa taas rykelmä pienempiä.

Mistä siis on teidän mielestänne kyse? Minä olen ehtinyt miettiä tätä koko ajan kasvavaa pulmaa pari vuotta ja esittää dilemman lähes kaikille ystävillenikin. Ehkä paras kommentti oli erään miespuolisen ystävän suusta, joka kehotti hoitamaan puutarhaani hieman lyhyemmäksi ja maltillisemmalle alueelle.. XD Mut täytyy sanoa, että ihan tuolla paidan reikien korkeudella asti ei sentään munkaan puska ylety, joten karheat karvat eivät ole syyllisiä ongelmaan.

Joten nyt, kommenttiboksi on teidän. Onko minulla kohtalotovereita? Tai siis onko paidoillani kohtalotovereita? Mistä arvelette tällaisen reikiintymisen johtuvan? Parhaat ja huvittavimmat teoriat julkaistaan kokoelma-postauksessa, jossa kerron myös omat todennäköisesti oikeaan osuvat päätelmäni. Ja sitten alkaakin se pohdinta, miten suojautua reikiintymiseltä tulevaisuudessa.