Pakkanen paukuttaa nurkkia jo ties kuinka monetta päivää peräjälkeen ja se on onnistunut "lannistamaan" minut jumittamaan samoissa lämpimissä ja turvallisissa vetimissä. Enpä olisi vielä sovituskopissa arvannut kuinka suuren suosion joululomalla ostamani Benettonin villamekko tulisi saamaan. Lämpö on parasta. Joidenkin tuttavieni mielestä minun vaatteeni kuitenkin näyttävät kaikkea muuta kuin lämpimiltä. Kuulen usein ihmettelyjä siitä kuinka voin kulkea talvella pelkissä leggareissa tai sukkahousuissa, kun normaalimpaa olisi kuulema kiskoa kyseiset tapaukset vain lämmikkeiksi joidenkin toisten housujen, kuten farkkujen alle. Mutta mikäs ongelma se on huitoa pakkasessa hame päällä, kun kiskoo saappaat polviin saakka ja jopa ylemmäs! (Viime päivinä sääriäni ovat lämmöllään sulostuttaneet punaiset ysäri-Pomarfinit ja mustat kiiltonahka-Palmrothit. Kotimaisuus kunniaan ainakin pakkasella!) Ja takin helma ylettyy vastaavasti puoleen reiteen saakka, niin ei siinä kovin kummoista rakoa jää pakkasen raiskattavaksi. Mä ainakin olen just niin tyttöilevä hömppä, että jos tekee mieli laittaa hame ja korkkarit, niin mua ei hirveesti keli estä. Toki joskus voi hieman joutua päätöksistään kärsimään, mutta ainakaan sitä ei helpolla myönnetä! :D



Ehkäpä myös minihameessa vietetyt yläastevuodet tuolla 600 km pohjoisemmassa ovat karaisseet minua talviseen hameenkäyttöön. :D Silloin tosin muistan tunkeneeni jopa kolmet paksut sukkikset päällekkäin, jotta välitunneilla ei olisi niin hytisyttänyt. Minä muuten olin aina se yksi ja ainoa tyttö, joka sai tasaisin väliajoin lumipesuja ja joka vanhempien poikien toimesta kannettiin jonnekin umpihankeen kastumaan. Minulla, 50 kiloisella rimpulalla ei oikein ollut keinoja puolustautua, kun useamman tyypin joukko nappasi kyytiin. Mahtoikohan mun minihameillani olla jotakin tekemistä asian kanssa? Ehkä talvisemmin pukeutuneiden tyyppien uittaminen kinoksessa ei olisi tuottanut yhtä hyviä nauruja ja suurta tyydytystä. Muistan muutamankin kerran käyneeni lainaamassa käsityöluokasta jotain kavereiden keskeneräisiä vaatteita päälleni siksi aikaa, kun omat vaatteeni kuivuivat patterilla. 


Näin pakkaspukeutumisesta puhuttaessa, on ihan pakko vielä julkaista siisti eskimokuva, joka syntyi viime kerralla koulussa ryhmätyöhullutteluna. Kiitoksia kuvasta Annelle, Helille ja Juhalle!



Annatko sinä pakkasukon vaikuttaa pukeutumiseesi radikaalisti vai jätätkö lämpömittarin täysin huomioitta aamuisin? (mulle käy yllättävän usein niin, etten edes tajua vilkaista ulos ja pihalle päästyä saattaa hieman kirpaista.. mutta taaskaan, mokia ei myönnetä! :D)

Nyt pikavauhtia kurittamaan lihaa Paceen kaverin kanssa ja sitten kotiin valkkailemaan asua huomiselle. Huomenna on siis luvassa blogimiitti Helsingissä ja paikalla nelisenkymmentä muotibloggaria. Helsingissä on kuulema super-liukasta, mutta korkokengistä luopumista ei voi tuollaiseen tilaisuuteen mennessä edes kuvitella! Eli päälle päätyy varmaan jotkut melko tutu kekkeri-kuteet kuten (ylläri ylläri..) joku musta mekko ja korkeat korot!