Mulla on ollut lyhyt tukka jo toistakymmentä vuotta ja olenkin melko ulalla monista hiustenhoitotuotteista. Koska hiukseni uusiutuvat kasvuvauhtinsa ja mallin lyhyyden vuoksi muutamassa kuukaudessa, minun ei tarvitse juurikaan huolia tukkani kunnosta. Teininäkin karvoja "hellittiin" milloin minkäkinlaisilla värinpoisto ym. myrkyillä ja jos se olematon naisen kruunu siitä hemostui ja alkoi karheaksi takkukasaksi, se tiesi vaan entistä lyhyempää kampausta. Jotkut hiusnaamiot ja suojasuihkeet on mulle siis ihan tuntematonta tavaraa, joten tämä neiti olikin sitten melko ihmeissään blogimiitistä saatujen lahjusten kanssa..


L'orealin kassista kuoriutui Elvital Re-nutrition sarjan tuotteita, joiden luvataan ravitsevan ja elvyttävän kuivia hiuksia. En minä edes tiedä onko mun hiukset kuivat.. ainakin pakkasella ulos mennessä se olis ihan suotavaa.. :D Ei vaan, en tosiaan tästä max 10 cm mittaisesta kasvustostani osaa analysoida kutrieni kuntoa, mut kai sitä nyt voi koittaa elvyttää silti.

Re-nutrition tuotteet sisältävät Royal Jellyä (mulla tulee tosta mieleen vaan dildot), eli kuningatarhyytelöä, jonka kerrotaan sisältävän ainakin kymmentä hiuksille tärkeää ainetta. Tuotteiden mukana tulleissa tiedotteissa muistetaan myös yrittää hieman kiillottaa kosmetiikkajätin kuvaa kertomalla heidän lahjoittavan rahaa Suomen Mehiläishoitajain liitolle. Mehiläiset on meidän ystäviä.

Sarjassa on normien shampoon ja hoitoaineen lisäksi hiusnaamio, päivähoitoaine ja yöeliksiiri! Mä vasta opettelen yövoiteen käyttöä, enkä ihan vieläkään suostu ymmärtämään miksi yöksi pitäisi laittaa eri naamarasvaa kuin päiväksi. Mulla on kuitenkin sama naama päivin öin. Olen ehtinyt tuuppamaan tukkaani noita päivä- ja yötöhniä nyt pari kertaa, mutta muita en ole ehtinyt kokeilla. Molempien hoitojen luvataan tekevän hiuksista pehmeät. Yöllisen tehohoidon pitäisi poistaa sähköisyyttä, antaa volyymia ja suojata ilmankosteudelta. Mistä ihmeestä minä tiedän, että tekeekö se niin? Mulla on sitä volyymia kyllä aamuisin tukassa ihan ilman minkäänlaisia aineita ja tarvitsisin mieluummin jotain sen taltuttamiseen. Muistatteko vuosien takaisen shockwave-mainoksen, jossa gorilla käsi yöllä luutuamassa tyypillä lattiaa? Se gorilla asuu meillä. Mutta takaisin tuohon yöhoitoon.. En siis huoomannut erityistä sillkisyyttä aamulla, mutta ei hiukseni nyt ainakaan huonommilta ja karheammaltakaan tuntuneet. Eron voisi huomata helpommin, jos hoidettavaa materiaa olisi päässä pidemmästi.

Päivähoitoainetta kehotetaan laittamaan hiuksiin ennen föönausta ja se tuntuu itsestänikin ihan järkeenkäyvältä. Tuntuu turvallisemmalta töhöttää karvoja kuumalla ilmalla, jos on ensin suojannut niitä jollakin. Todellisesta tehosta ei taaskaan mitään käsitystä, mutta jo pelkän "turvallisemman" fiiliksen vuoksi on kiva laittaa jotain päähänsä. Ja vähän niin kuin tavan vuoksi. Kuinkahan paljon me naiset käytmmekään erilaisia jotit ym. tuotteita siksi, "kun niin vaan kuuluu tehdä" eikä siksi, että itse todella olisimme sitä ieltä, että kyseinen tuote todella tekee jotakin lupaamaansa. En minä ainakaan erota onko esim. ihoni jonkin tuotteen jäljiltä esim. kimmoisa vai ei.

Mutta palatakseni vielä tuohon re-nutrition sarjaan, niin shampoo ja normaali hoitoaine olisivat voineet marketissa eksyä kärryyni ihan omatoimisestikin, mutta veikkaan, että noihin muihin en olisi koskaan tutustunut ilman tätä lahjoitusta. Minulla ei olsii käynyt mielessäkään, että hiukseni voisivat tarvita erikseen yöhoidon. Mutta, jos joku kokee tukkansa kaipaavan täsmähoitoa vuorokauden ajan mukaan, niin hinnat ei onneksi päätä huimaa (hoitotuotteet n. 6-7 €).


Taidan palata noihin SKT-groupilta saamimme tuotteisiin vasta sitten, kun olen ehtinyt niitäkin kuontalooni kokeilla. Ainakin Fudgen Detox Deer cleanser-shampoo kuulostaa ihan mun jutulta, sillä Mikko suositteli sen käyttöä esim. pari kertaa viikossa mikäli käyttää runsaasti muotoilutuotteita, erityisesti vahaa, ja minähän käytän. D:fi:n vahoja mulla on ollut ennenkin, muuta ei juuri tuota sinikantista, toivottavasti tuokin on yhtä hyvää. Tigin Masterpiece-lakka tuli enemmän kuin tarpeeseen: se ostamani teinipissin lakka  ei oikein tunnu kummoiselta ja tuoksukin on alkanut jo ällöttää, joten olinkin aikeissa tilata seuraavaksi juuri tuota masteria käytettyäni niin kauan Tigin Hardheadia.

Mutta.. nyt loppuu koneesta akku ja töihinkin pitäis kiitää!!